Propaganda könyv

“A propaganda a tudatipar fekete mágiája, amelyen keresztül pont olyan sötét erőkkel hatnak a társadalomra, mint amivel az okkult világ sátánista szolgái is próbálkoznak. Ezt igazolja Bernays könyve.” – Szakács Árpád, újságíró

Original price was: 4490 Ft.Current price is: 4040 Ft.

Kategóriák: ,

Leírás

Edward Bernays Propaganda című könyve a befolyásolás tudományának alapműve, amely a közvélemény alakításának mesteri eszközeit mutatja be. A szerző kendőzetlenül ismerteti, miként formálja a média, a politika és az üzleti világ a közvéleményt, miért választanak az emberek bizonyos márkákat, pártokat vagy hogyan születnek a nagy társadalmi változások. Valós példákon keresztül tárja fel, hogyan jönnek létre a fogyasztói trendek, vagy miként irányítják a tömegek gondolatait a háttérben működő erők.

Freud unokaöccseként Bernays a tudatalatti manipuláció mesterévé vált. Freud pszichoanalitikus kutatásai, amelyek az emberi vágyak és félelmek tudatalatti mozgatórugóit vizsgálták, Bernays számára  a tömegek manipulálásának a kulcsát jelentették. De munkássága ellentmondásos is: miközben a demokrácia eszközeként tekintette a PR-t, kampányai gyakran szolgálták a kizsákmányoló nagyvállalatok és az amerikai háborús hadi gépezet érdekeit. Bernays könyve a gondolkodó ember számára páratlan lehetőséget nyújt, hogy új nézőpontból szemlélje a világban zajló folyamatokat. A Propaganda nemcsak felvonultatja a manipuláció eszközeit, hanem kritikus gondolkodásra is ösztönöz, segítve az olvasót, hogy tudatosan navigáljon a modern társadalom információs dzsungelében. A Propaganda olyan olvasmány, amely új perspektívát nyit a világ megértéséhez.

Edward Bernays (1891–1995) a huszadik század egyik legbefolyásosabb embere, hatása máig tart: a PR, a marketing és a politikai kommunikáció alapjait ő rakta le, és a mai világban alig van olyan terület, amelyet ne érintene az általa kidolgozott stratégiák öröksége, munkássága megváltoztatta a társadalom működését. Az első világháború alatt részt vett abban a bizottságban, amely áthangolta az amerikai közvéleményt a háború támogatására, az 1920-as években pedig az ő kampányai szoktatták rá a nőket a dohányzásra. Szinte minden nagy amerikai cégnek dolgozott, de három elnöki adminisztráció is támaszkodott a munkájára.

További információk

Szerző

Edward Bernays

Formátum

Puhakötéses

Kivitel

Ragasztott B5 méretű

Oldalszám

220

Kiadó

Kárpátia Stúdió

Kiadás Éve

2025

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„Propaganda könyv” értékelése elsőként

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismetet használja a spamek csökkentése érdekében. Tudja meg, hogyan dolgozzuk fel a hozzászólási adatait.

Érdekelhetnek még…

  • Original price was: 4490 Ft.Current price is: 3815 Ft.
  • Original price was: 3990 Ft.Current price is: 3390 Ft.
  • Original price was: 6490 Ft.Current price is: 5515 Ft.
  • Original price was: 5490 Ft.Current price is: 4665 Ft.